Remete Barlang Nagymaros

1. Hegyen, völgyön... - Nagymaros

Egyikükről a következő legenda maradt fenn: Volt egy szamara, aki a hátára erősített hordóba vizet merített a Dunából, és felvitte gazdájának a hegyre. Nyáron az énekes kabócák zsivaja mediterrán hangulatot kölcsönöz az amúgy is különös helynek. Itt valóban magával ragad a "hely szelleme". (A barlangcsoport a 12 számú útról, valamint a kerékpárútról és a vasútról -Dömösi átkelés megállóhelyről- is jól látható. Megközelítése csak gyalogosan lehetséges, a Remete-völgy igen meredek ösvényén, az út kb. 20-30 perc. Illetve 1, 5-2 órás gyalogtúrával a városból indulva, a sárga jelzés mentén. ) E rendkívüli környezet kiváló kikapcsolódási lehetőségeket kínál. Hegyes-tető A 482 méter magas Hegyes-tető kilátójából (Julianus kilátó) minden évszakban páratlan látványt kínál a Dunakanyar, a Börzsöny-hegység és a Pilis vonulata. Köves-mezőig lehetőség van gépjárművel is közlekedni, de az út többi részét gyalogosan kb. 1 órás sétával – a kék jelzés mentén kell megtenni a kilátóig. Kirándulásink sokán sok kedves állattal találkozhatunk, mint például sünnel, őzekkel, madarakkal, mókusokkal.

Hegyen, völgyön... - Nagymaros

A Julianus barát torony a Hegyes-tetőn Ott persze kisebb tömeg volt, úgyhogy helyezkedni kellett a kilátást megörökítő fotó elkészítése érdekében. Ha valaki idáig felmászik, ki ne hagyja a nézelődést. Kilátás a Dunakanyarra a toronyból Valóban szép látvány a Duna-kanyarra, a Visegrádi fellegvárra, a Prédikálószékre és úgy általában a Pilis vonulatára. Kis nézelődés után újra nekivágtunk a kéknek a Világos-tér felé. Erős lejtmenet kezdődött. Nem irigyeltem azokat, akik szemből jöttek felfelé. Jó kis kapaszkodás lehetett. A rét elején egy padon megpihentünk, és lejjebb apasztottuk a velünk kiránduló élelmiszerek súlyát, majd nekivágtunk a túra utolsó szakaszának Zebegény felé a sárga jelzésen. Ez egy szép laza emelkedővel indult majd süllyedt az általam úgy szeretett börzsönyi erdőben. Az S jelzés a Remetekereszt-bércen Zebegény felé Aztán a lejtő egy idő után megviselte a lábunkat és éreztük, hogy ha még sokáig tart, akkor méltán számíthatunk egy laza izomlázra. Ilyenkor jót tett azért a túrabot.

Õk meg szuszogtak is, ahogy csak bírtak. Kisebb pihenõk után egy és negyed óra alatt értünk fel a Szent Mihály-hegy nyergén keresztül a Hegyes-tetõre. Itt hosszabb lazulás következett, a panorámában gyönyörködés a kilátóból, evés-ivás. A szemetet egyesek ott akarták hagyni, de utánuk vittük, és a túra végéig cipeltettük velük. A Hegyes-tetõrõl a Remete-barlang következett. Persze nem ilyen egyszerûen, mert az oda vezetõ sárga háromszög jel helyenként k... ellemetlenül meredekre és bokát próbálóan harántra sikerült, jajgatott is, aki akart. Aztán végül csak odaértünk valahogy. A barlang elõtti tér nem is tér, hanem csak egy kisebb terasz, meredek sziklafallal, szinte szakadék szélén éreztük magunkat. A sziklákon gyíkok sütkéreztek, arcunkat a Nap égette, ami nem annyira hiányzott, de nem kívánság mûsor a túrázás közbeni idõjárás. A Remete-barlang után alapos hullámvasutazásba kezdett az ösvény, minden erõnket kiszívta a meleg és a soha véget érni nem akaró le-fölözés, na meg persze a hatszáz méter addigra összeszedett szintemelkedés.

Nagymaros fölött, a Szent Mihály-hegy meredek, Dunára néző oldalában találjátok a Remetebarlangoknak nevezett üregcsoportot. A bejárata előtti sziklaperemről csodálatos panoráma nyílik a Dunakanyarra. Ezek az üregek átmenetet képeznek a természetes és a mesterséges, ember vájta barlangok között. A természetes úton keletkezett kisebb barlangok mélyítését, átalakítását a római korban kezdhették el. Ekkor az üregek elé kőből rakott erődítményt is építettek. A 12. századtól bencés szerzetesek gyakorolták itt a vallásukat, akik a magányos remeteséget előnyben részesítették a kolostori élettel szemben. A Szent Mihály-hegyen 220-230 méter magasságban egy 10 barlangból álló csoport van, ebből az úgynevezett Sziklatemplomot szokták Remete-barlangként emlegetni. Ez mindössze 29 méter hosszú, szélessége és magassága egyaránt három méter. Itt is látszanak az emberi kéz nyomai, a főterem oldalát egyenes falúra, mennyezetét boltívesre faragták, a két oldalhajó valószínűleg teljesen mesterséges. A barlanghoz legenda is társul.

Az oldalsó falon lévő gótikus – vagy legalábbis nekem annak tűnő – ablakokat egy újabb keletű hatalmas ablakkal erőteljesen átrendezték. Gondolom a régi ablakokat belső felüknél befalazták. Érdekes ablakozás... Ezt persze csak akkor tudtuk volna megállapítani, ha bemegyünk, de ezt nem tettük meg. Talán majd legközelebb. A nézelődés után továbbmentünk a nagymarosi utcákon. A belterület elhagyása után elég sokáig haladtunk a külterületi hétvégi házak között. Mint ne mondjak, szerettem már magam mögött tudni a házakat. Vártam az igazi erdei ösvényeket. Ez elég sokáig nem következett be. Utunkról visszafordulva megtekinthettük a magasban méltóságteljesen trónoló Fellegvárat. Úton az S jelzésen. Visszatekintve Visegrádra. Ahogy emelkedtünk, úgy nyílt ki a Duna-kanyar látképe előttünk. Sajnos az erős pára eléggé elrontotta a látványt, de így emlékezetes volt. Érdekes volt, hogy a hegyen sok olyan hétvégi házat láttunk, ami ránézésre vagy 15-20 év óta lakatlan lehetett. Annyira körbenőtte némelyiket az erdő hogy elképzelni sem tudom hogy ezt a gazdája elnézné.

• Ízület a sarkon Sarokfájás okai
  • Hofi géza kabaré videók magyar
  • Műfű | Municipal
  • U20-as bajnokság: előnyben a Fehérvár és a MAC Budapest
  • Ikea szemetes konyha
  • Tiltott gyümölcs 92 rész videa magyarul online
  • Top100 - Minden idők legjobb romantikus sorozatai | Listák | Mafab.hu
  • Doktornő lett Bombera Kriszta - Blikk
  • Szerelem van a levegőben 70 rész magyarul videa indavideo
  • Remete barlang nagymaros
  • Sothy túranaplója: 2010.10.30. - BÖRZSÖNY II. ( Nagymaros - Remete-barlang - Szent Mihály-hegy - Hegyes-tető - Zebegény )